fredag, februari 24, 2012

NYHET

Gokväll,

jag inser att min pension, emeritus till trots, inte räcker till alla gosaker och allting jag vill införskaffa. Härmed överräcker jag allra ödmjukast en bunt bokliga tips till er alla som sitter och väntar på att

DEN STORA ROMANEN SKA SKRIVA SIG.

Framför allt vänder jag mig till er som sitter och väntar i allehanda utrymmen på universitet och högskolor - de litteräras crescendon. Sänd mig en slant och fundera över ödets lott.

Eder Jöran


---------------------------------------

Dagens pensionsprofessorsinnovation: BOKTITEL samt vid ytterligare skrivkramp även BAKSIDETEXT

BOKTITEL
 - "Dagen då gråsuggan tugga dynga"
- "Minnen ur en tjackhoras mutta"
- "Rivjärnet från Ingels"
- "I tidernas begynnelse fanns eter och fläsk"
- "Månfarar-rally: två steg bakåt, ett åt sidan"
- "Världsrymden från Sartre till Simone - feminister på Flatruet"

Inga kommentarer: